Dostępność
Informacja o zakresie działalności Urzędu Miejskiego Szepietowie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR)
Urząd Miejski w Szepietowie, czyli w skrócie Urząd, znajduje się przy ulicy Głównej 6 w Szepietowie.
To jest główny budynek Urzędu.
W tym budynku pracują burmistrz i urzędnicy.
Burmistrz jest szefem Urzędu.
Burmistrzem Szepietowa jest Robert Wyszyński.
Burmistrzowi w pracy pomagają Zastępca Burmistrza, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy i inni pracownicy urzędu.
Czym zajmuje się urząd?
W Urzędzie możesz:
- zameldować się, czyli zgłosić to, gdzie mieszkasz,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- zapłacić lokalne podatki, w tym podatek od nieruchomości czyli gruntów, budynków, budowli, ich części na przykład mieszkań,
- zapłacić lokalne opłaty, na przykład opłatę za wywóz śmieci,
- zgłosić prowadzenie własnej firmy.
Urząd ma też inne zadania:
- obsługuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, do Parlamentu Europejskiego,
- prowadzi spis ludności w mieście,
- zarządza miastem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem,
- planuje przestrzeń w mieście,
- robi remonty i buduje nowe potrzebne miastu budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
- dba o przyrodę i zieleń w mieście,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z miasta,
- pilnuje i dba o czystość i porządek,
- dba o zabytki,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
Kontakt z pracownikami Urzędu:
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30
W sobotę i niedzielę Urząd jest zamknięty.
To są godziny pracy Urzędu.
Wtedy możesz przyjść lub zadzwonić do Urzędu.
Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?
- Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Miejski w Szepietowie
Ul. Główna 6
18-210 Szepietowo
- Możesz napisać pismo i przynieść do Kancelarii.
Kancelaria to miejsce, w którym zostawisz pisma i dokumenty.
W Kancelarii możesz zapytać, gdzie załatwisz Twoją sprawę.
Kancelaria jest na pierwszym piętrze.
Kancelaria jest otwarta w godzinach pracy Urzędu.
- Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: um@szepietowo.pl.
Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej. Poczta elektroniczna to poczta, z której możesz korzystać w komputerze, tablecie lub w telefonie komórkowym.
- Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP.
ePUAP to skrót nazwy:
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Platforma ePUAP to taki specjalny rodzaj poczty elektronicznej.
Musisz mieć Internet i konto na platformie ePUAP.
Aby wysłać pismo musisz wejść na stronę internetową platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl.
Adres skrzynki Urzędu na platformie ePUAP to: /2013093/SkrytkaESP
- Możesz zadzwonić na numer 86 30 67 300.
- Możesz przyjść do Urzędu w godzinach pracy Urzędu i spotkać się z pracownikiem.
Jak trafisz do Urzędu?
Możesz przyjść pieszo.
Możesz przyjechać do nas samochodem:
Przy Urzędzie jest bezpłatny parking dla wszystkich. Możesz zaparkować na miejscu dla osoby z niepełnosprawnością.
Takie miejsce parkingowe ma specjalny znak. Na znaku są litera P, koperta i symbol osoby z niepełnosprawnością.
Miejsce parkingowe jest pomalowane na kolor niebieski.
Czy Urząd jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnością?
Budynek Urzędu jest częściowo dostępny.
Opis budynku znajdziesz w deklaracji dostępności.